Το «θεατρικό παιχνίδι» μας δίνει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουμε την ψυχή και τις σκέψεις των παιδιών μας χρησιμοποιώντας μπόλικη φαντασία, πασπαλισμένη με ακόμα περισσότερη αγάπη.
Φανταστείτε μια συνωμοτική ομάδα, κάτι σαν τους Ιππότες της Στρογγυλής Τραπέζης. Τα μέλη της, μικροσκοπικά (και κατά προτίμηση ξυπόλητα) ανθρωπάκια, μαζεύονται σε ένα μυστικό χώρο, επιβιβάζονται στη μηχανή του χρόνου, απαγγέλλουν το μαγικό ξόρκι και με την παρότρυνση του «οδηγού» ξεκινάνε ένα απίθανο ταξίδι σε μια άλλη διάσταση. Φανταστική, αλλά ρεαλιστική. Βγαλμένη από το νου σε παραμυθένιο φόντο. Σύντομη, αλλά ουσιαστική. Αυτή η τόσο ξεχωριστή άλλη διάσταση λέγεται «θεατρικό παιχνίδι». Όχι, δεν μια παράσταση. Δεν είναι κουκλοθέατρο και γενικά δεν είναι κάτι που τα μικρά μας βλέπουν. Είναι όμως κάτι που μπορούν να κάνουν από πολύ μικρή ηλικία, αφού από την ηλικία των 3-3,5 ετών τα παιδιά θεωρούνται έτοιμα να συμμετάσχουν σε ένα «θεατρικό παιχνίδι». Η δυνατότητα συμμετοχής τους, όμως, δεν εξαρτάται τόσο από την ηλικία τους, όσο από το χαρακτήρα τους. Τι σημαίνει αυτό; Ότι με τη σωστή καθοδήγηση, ακόμα κι ένα παιδάκι 2,5 χρόνων, μπορεί να δώσει και να πάρει πράγματα κατά τη διάρκεια ενός θεατρικού παιχνιδιού.
Πόσα άτομα χρειάζονται για να στηθεί ένα «θεατρικό παιχνίδι»;
8 με 10 άτομα είναι ο κατάλληλος αριθμός γιατί έτσι μπορώ να προσέχω το κάθε παιδί ξεχωριστά. Να έχω τις κεραίες μου ανοιχτές για το κάθε παιδί. Πώς αντιδρά; Τι του συμβαίνει;
ΠΑΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ
Πάλι σε κύκλο, τα παιδιά κυκλοφορούν ένα καπέλο φορώντας το στο κεφάλι του διπλανού τους κάθε φορά, όσο ακούγεται μουσική. Με το σταμάτημα της μουσικής, το παιδί που κρατάει το καπέλο λέει το όνομά του και κάνει μια αστεία υπόκλιση. Βέβαια φροντίζουμε να έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να συστηθούν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΟΥ
Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά τόσο να συστηθούν τα ίδια όσο και να γνωρίσουν καλύτερα τα υπόλοιπα παιδιά. Σε ζευγάρια, τα αφήνουμε για λίγη ώρα να συζητήσουν μεταξύ τους, αφού τους έχουμε δώσει κάποιες οδηγίες (π.χ. να μάθουν το όνομα του ζευγαριού τους, το αγαπημένο του χρώμα/ φαγητό/ ζώο/ παιχνίδι κ.ά.). Στη συνέχεια το κάθε παιδί παρουσιάζει το ζευγάρι του στην ομάδα.
ΠΟΙΟΣ ΛΕΙΠΕΙ
Διασκεδαστικό παιχνίδι παρατηρητικότητας που βοηθά και στην εκμάθηση των ονομάτων. Αφήνουμε τα παιδιά να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο όσο θα ακούγεται ζωηρή μουσική. Μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά θα πρέπει να καθίσουν κάτω οκλαδόν με το κεφάλι ανάμεσα στα πόδια και κλειστά τα μάτια. Αθόρυβα διαλέγουμε ένα παιδί και το σκεπάζουμε με ένα ύφασμα. Λέμε στα υπόλοιπα να ανοίξουν τα μάτια, να κοιταχτούν και να μαντέψουν ποιος λείπει (ποιο παιδί είναι κρυμμένο). Αν χρειάζονται βοήθεια, μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να πει μια λέξη ώστε να το βρουν με τη βοήθεια της φωνής του.
ΤΑ ΔΩΡΑ
Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!Τα δώρα!Τα παιδιά μπαίνουν σε κύκλο. Στο κέντρο υπάρχει ένας φανταστικός σάκος με δώρα. Κάθε παιδί με τη σειρά του βγάζει ένα δώρο και το προσφέρει με παντομίμα σε όποιον θέλει. Αυτός που παίρνει το δώρο, κάνει πως το ανοίγει και δείχνει με παντομίμα τι είναι (π.χ. ένα ζευγάρι σκουλαρίκια που τα φοράω στα αυτιά, ένα CD που το βάζω σε ένα φανταστικό CD-player και ακούω μουσική, μια μπάλα που αναπηδά κ.ά.).Τα υπόλοιπα μαντεύουν τι είναι το δώρο. Είναι μια δραστηριότητα έκθεσης, γιατί έμμεσα κάθε παιδί φανερώνει τι του αρέσει.